Novinky

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské st.
Portugalsko Andorra Rusko V.Británie Irská rep. Asie Afrika Ostrovy Servis
Lodní linky Zvláštní úz. Sci-fi train Wien Aero-Bus Tranzit Ukrajina « «

 

N O V I N K Y

Zde budou zveřejněny nově zjištěné skutečnosti potřebné k cestám a takové řekněme "organizační" zprávy...

**************

Odhalený problém v Itálii u vlaků:  EN 358 a EN 362/1  jedoucích Venezia-Verona-Genova-S.Remo-Monaco-Nice a zpět.

Tyto vlaky jsou v úseku Verona-Genova nově bez vozu k sezení.

Navíc vlaky EN 366 a 369 Roma - Nice - Roma jsou v části trasy bez 2.třídy k sezení.

Zjistil to po 10.6 jeden z cestovatelů. Z vyhledávačů je to nejasné a při vyhledání vlaku v celém úseku nezjistitelné - viz tato příloha.

+ navíc  +

Na základě sdělení italských železnic v určitých vlacích Trenitalia zvaných Trinacria Express (spojení Palermo–letiště Borsellino/Falcone de Punta Raisi) nejsou s okamžitou platností uznávány jízdní doklady FIP !!!

Toto neplatí pro vlak  EXPRESS TRINACRIA, který jede ze Sicílie do Torina a zpět !!!

Vlaky v relaci Rakousko-Itálie; Rakousko-Slovinsko,Chorvatsko; Rakousko-Švýcarsko.

Zde najdete kolik je na kterých vlacích vozů k sezení.

***************

***************

Na stránce Ukrajina 2006 je nově perfektní popis cesty po Ukrajině.

Omezení pro použití jízdenek FIP na některých vlacích ICE, IC, EC v některých dnech a úsecích v Německu na dráhách DB AG je již opraveno  ZDE .

Plakát  při stavbě nového nádraží LINZ Hbf. Při cestě můžete porovnat plán a skutečnost.

Kliknutím na obrázek se objeví o něco větší dvojník.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Měsíc na cestě po jižní Evropě(ve Wordu) - ZDE

(Perfektní popis jedné dlouhé, ale zajímavé trasy. Další  popisy cest v Ohlasech )

 

POZOR - změna výchozího nádraží v Aténách na Peloponéz - viz OHLASY

V Ohlasech je množství nových zajímavých poznatků z cest, nové ceny atd.

 

Další omezení v Norsku-na trati Myrdal-Flam již FIPka neplatí vůbec. Také na tratích Oslo-Karlstad-Stockholm a Oslo-Göteborg.

Na trati ASKER-OSLO-letiště Gardermoen neplatí ve vlacích IC a všech vlacích  na a z letiště také FIPka.

 

 

 EVROPA  --  Velká Británie

Od 1.1 2006 neplatí FIPka pro lodní společnost P&OF která provozovala úsek Calais-Dover. Cena plné jízdenky je v rychlých lodích(vznášedla) podle sezony okolo 20 Euro jedna cesta.

Náhradní trasa Oostende-Dover má plnou cenu okolo 25 Euro za jednu cestu.

Zpáteční je vždy levnější, stejně jako skupina 5 a více osob.

Trasa Hoek v.Holland-Harwich - zde zatím platí FIPka společnosti StL. Příplatek činí 11-13 Euro. Vždy jednou cestou.

Cesta podmořským tunelem vlaky Eurostar je od 1080 Kč až do 2020 Kč, podle vlaku a sezony. Trasa Brusel-London. Paris-London je o málo dražší...

 

Nové-----Nové-----Nové-----Nové-----Nové-----Nové-----Nové-----Nové

Pro jízdenky zaměstnanců železnic(FIP, Průkaz na slevu)

Věc: Informace o placení příplatků pro držitele Mezinárodních kupónových sešitků pro zaměstnance železnic (sešitky FIP) na tratích FS (přechody Tarvisio, Brennero-Brener, Ventimiglia).

Veškeré vlaky(bez osobních) jezdící mezi Rakouskem a Itálií přes přechody Tarvisio a Brennero-Brener jsou pro FIPkaře s POVINNOU MÍSTENKOU za 5-7 Euro. Při zakoupení až ve vlaku pokuta asi 10-12 Euro.

Stejný poplatek se platí pro mezinárodní vlaky IC, EN, Ex mezi Itálií a Francií při přejíždění Ventimiglie. Jedná se o vlaky Nice-Venezia a zpět, Nice-Napoli a zpět, Milano-Bordeaux a Milano-Port-Bou, sezonní. Neplatí se u osobních vlaků které dojíždějí do Ventimiglie od Nice a Monaca a výchozích vnitrostátních vlacích z Ventimiglie do Itálie.

***************************************************************

======   ZPRÁVA pro cesty po Německých železnicích (DB AG)  ======

"Při jízdách ve vlacích ICE, EC a IC s kuponovými jízdenkovými

sešitky (FIP) se neplatí žádný další příplatek.

Výjimkou jsou vlaky s povinnou místenkou a ICE do Bruselu i zpět.

Při použití jízdních dokladů TCV, které byly zakoupeny s využitím

průkazu na slevu jízdného, se pro jízdu vlakem ICE platí poloviční

příplatek za vlak ICE. Pro jízdy ve vlacích IC a EC se žádné další

příplatky neplatí.

!

Pro zvláštní vlaky (ICE-Sprinter, CityNightLine, DB Nachtzug (Noční

vlak DB) a DB Autozug (s přepravou osobních automobilů), UEX,  je při

rezervaci nutno uhradit příplatky, popř. globální cenu.

!

Pro soukromé jízdy ve vlacích osobní přepravy (ICE/EC/IC) s použitím

kuponových jízdenkových sešitků mohou být zavedena omezení, o jejichž

rozsahu (tj. seznam vlaků, kde tyto kuponové jízdenky neplatí) budou

členové Sdružení FIP včas informováni".

Platí okamžitě..............................Aktualizace: 11.4 2007

*****************************************************

Na každé stránce s daty spojení je možnost po kliknutí na:

Stažení dat(ve WORDU) z této stránky =zde=.

získat tím přepis stránky ve Wordu.

Provedeno na Vaše žádosti při potížích s tiskem.

17.05 2004

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sjednocené jsou barvy spojení. Černě budou základní spojení, červeně spoje, kde buď neplatí FIPka, není tam vůz k sezení, nebo je nutný příplatek. Modře budou důležité omezení jízdy vlaku a doporučení(např. k zajištění místenky atd.). Hnědě alternativní(možné) autobusy, neplatí v nich FIPka.

 

Nově příplatky k FIPkám:

Supercity SC/EC Wien-Praha a Bratislava-Praha = 7 Euro místenka

Vlaky NZ v Německu = 4-7 Euro

Vlaky NZ(i noční Corail) + další s

Globální cenou ve Francii = 1,5 Euro za povinnou místenku k FIPce.

Vlaky IC, EC,ICE v Německu u DB AG bez příplatků(od 1.1 2004)

ICE-sprinter v Německu = cca.11 Euro; CNL - 5-7 Euro.

TALGO, ATR a pod. = přípl.+ místenka= 6 Euro.

THALYS - přípl.+ místenka = 11-13. Euro.

TGV ve Francii - místenka(POVINNÁ)= 1,5-8 Euro.(podle důležitosti)

Eurostar Itálie = cca. 15 Euro

R 313/2  Irun-Lisabon = 11 Euro(přípl.+míst.)

R 311/310 Lisabon-Hendaye = 11 Euro.Platnost pro r. 2010.

Místenky pro běžné vlaky nepříplatkové = 3,5-4  Euro,

EN v Itálii 5 Euro-povinná místenka.Platí od 12.12 2010.

---------------------------------------------

Lehátka: Cor.5506 Ventimiglia - Port Bou = 15 Euro

R 313/2 a 311/310 Irun-Lisabon a Lisabon-Hendaye = 857 Kč.

NZ 3731 Paris Aust.- Port Bou = 15 Euro

EN 225 (i 227) Paris Bercy - Roma Termini = 15 Euro, lůžko = 70 Euro

CNL/EN 485/484 Mnichov-Innsbruck-ŘÍM = 23 Euro

TrenHotel ve Španělsku = 17 - 20 Euro, sedačka cca. 6 Euro

Vnitrostátní vlaky v Itálii(bez ICN) = 13-14 Euro(6-místné kupé)

Lůžko Praha-Petrohrad = 746 Kč.

=Opraveno 16.11 2008=

************************************************

!!! po vlastní zkušenosti vím, že některé země si dělají vlastní minizměny jízdního řádu, který určitou dobu je na plakátech ve zmíněné oblasti. Ovšem na internetu se dají k přesnému datu dohledat pár dní před odjezdem. Zveřejnění na těchto stránkách by ale byla náhoda. Bohužel se nedají aktualizovat ze dne na den. !!!

 

VLAKY NZ a jiné "Globální ceny":

Všechny tyto doplatky, lehátka, lůžka, místenky by měli být k zakoupení v mezinárodních pokladnách, ČD-centrech a CK ČD. Zatím ne všechny mezinárodní pokladny a ČD-centra ví, jak postupovat, když potřebujete výše uvedené k FIP jízdence. Neví co a jak zadat, případně jak objednat. Pouze v ČD -Travelu na Hlavním nádraží jsou v obraze, mají navíc akreditaci DB, tak i jízdenky pro cizinu vydávají na předtisku DB..

Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale zoufalé výkřiky těch, kteří to zkusili na vlastní kůži a "uspěli" tak, že to NEJDE, vlak NEJEDE, JE TO AUTOVLAK a vše je pouze pro automobilisty a podobné vysvětlení dostali.

S radostí zde uveřejním všechny mezinárodní pokladny a ČD-centra se kterými máte dobré zkušenosti.

Vloženo: 16.11 2008

 

§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

Od 16.2 2003 jsou u zemí, kam směřují vyhledané cesty na těchto stránkách, přidány údaje o vízových a jiných podobných nutnostech, které Vám mohou ušetřit nervy na cestě. Ne vždy ale doma, než požadované dáte dohromady. Hlavně u zemí, které nejsou navštěvované běžně.

Jsou tam též zajímavosti, které se hůře dohánějí.

Údaje jsou převzaty ze stránek Ministerstva zahraničních věcí dne 29.12 2004.

Příští aktualizace: po 1.5 2005 2004

†††††††††††††††††††††††††††††††††††

Bohužel se ve světě vyskytl problém zvaný SARS(a nově i Ptačí chřipka), neboli  do té doby neznámý akutní zánět plic(snad). Je zatím potíž jej rychle (a někdy vůbec) vyléčit. Proto Vás chci požádat, pokud navštívíte nějaký z ohrožených států(a to nejen v Asii, ale i např. Kanadu) a pocítíte horečky s "jakoby" rýmou, kašlem a podobně(lékař přiblíží před odjezdem přesněji), neváhejte ani chvíli a ihned vyhledejte lékaře. Může to být planý poplach, ale přijít o den, či dva později a být to SARS(nebo i Ptačí chřipka), může být na léčbu pozdě.

Byl bych za sebe rád, pokud již vycestujete(třeba i s použitím těchto stránek), aby jste se v pořádku vrátili, s těmi nejlepšími pocity. A ne třeba v "cínové" rakvi.

 

 

UPOZORNĚNÍ:

Železnice v Albánii  není členem FIP.

 Na hranicích na Vás budou chtít navíc víza.

Jugoslávie se přejmenovala na "Srbsko a Černou Horu".

Referendem se dále rozdělila na SRBSKO  a  ČERNOU HORU jako samostatné státy

Fipky jsou rozděleny se stejnou nárokovostí.

Vloženo: 16.11 2008

 

 

 

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské st.
Portugalsko Andorra Rusko V.Británie Irská rep. Asie Afrika Ostrovy Servis
Lodní linky Zvláštní úz. Sci-fi train Wien Aero-Bus Tranzit Ukrajina « «