Ohlasy

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské z.
Andorra Portugalsko Rusko V. Británie Irsko Asie Afrika Ostrovy Aero-Bus
Rakousko Sci-fi Novinky Wien Zvláštní úz. Lodní linky « Prezentace «

Servis

Jízdenky

Slevy

Omezení

********

Odkazy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ohlasy z cest(a nejen z cest)

Protože se při Vašich cestách stávají různé neobvyklé situace(výluky, zpoždění, jiné časy, vlaky anebo i zkušenosti s vybíráním příplatků), otevírám nově tuto rubriku kam shromáždím Vaše popisy z cesty, kterou jste absolvovali. Bude to i zajímavé vodítko pro ostatní, co je může čekat.

Ohlasy z cest za rok 2003 najdete pohromadě ZDE.

Ohlasy z cest za rok 2004 najdete pohromadě ZDE.

Ohlasy z cest za rok 2005 najdete pohromadě ZDE.

Ohlasy z cest za rok 2006 najdete pohromadě ZDE.

Ohlasy z cest za rok 2007 najdete pohromadě ZDE.

**************************************************

rok 2008.

###########Bosna a Hercegovina, Chorvatsko ###########

Pro obsáhlost je text ve Wordu -ZDE

Obrázky k textu -ZDE(8,6 MB)

---------------------------------------------přispěl: Jan Machek---------Děkuji.

###########Vietnam###########

Omlouvám se autorovi i těm, kterým to mohlo pomoci. Celá reportáž z cesty mi trestuhodně zmizela z aktualizace. Až "úklid" mi to pomohl nalézt.    L.B.B.L.

Dobrý den, Luboši. Omlouvám se, že píšu až s velkým časovým odstupem, ale dříve to nešlo. Na přelomu října a listopadu jsem absolvoval cestu do Asie, konkrétně do Saigonu vlakem a dále busem a letecky do Singapuru a posílám nějaké informace o cenách a spojích.

Z Prahy jsem cestoval přes Varšavu a Kijev do Moskvy. Na rychlíku 68 z Varšavy do Kijeva jsou řazeny pouze lůžkové vozy. Vůz č. 1 je PKP (je zde možnost lůžka T3 za 600Kč), ostatní jsou UŽ (jen lůžka T4 za 450Kč). Z Kijeva do Moskvy jsem využil nočního spoje R 1. Lůžkové vozy UŽ jsou modernizované s informačním světelným panelem (jen v azbuce) a lůžko v T4 stálo cca 400Kč. Hlavním spojem byl rychlík číslo 4 z Moskvy do Pekingu přes Ulanbatar. Lůžko ve 2.tř. T4 stálo v Moskvě 1250RUR (možno platit kreditní kartou). Upozorňuji, že jsem ho kupoval přímo v Moskvě na Jaroslavském nádraží 10 dní před odjezdem. Toto lůžko lze také koupit přes CK Intourist ve Varšavě www.intourist.pl ovšem za 100EUR (platit pouze v hotovosti) a vyřízení trvá 2-3týdny!!! Pak si do Varšavy opět musíte dojet a vyzvednout si to, protože pošta tam asi nefunguje. Další chybou je začátek prodeje rezervací, která je ve Varšavě 45 dní před odjezdem a vzhledem k dlouhé vyřizovací proceduře končí cca 30 dní před odjezdem! V Moskvě lze koupit lůžko 60 dní před odjezdem a prodej končí 3 dny před odjezdem, pak už pouze u průvodčího s jakousi přirážkou, ale to je dost velký risk! Risk z toho důvodu, že tento vlak jede pouze jedenkrát týdně. Mě jel konkrétně v úterý večer (možná změna - informujte se před cestou). Vlak byl sestaven z 12 čínských lůžkových vozů a restauračního vozu (v Rusku je ruský, v Mongolsku mongolský a v Číně čínský). Předem upozorňuji, že restaurační vůz je dosti drahý. Obyčejné jídlo cca 220Kč! Na každé stanici vždy po zastavení vlaku jsou k dispozici místní lidé s vlastoručně uvařeným jídlem (guláš, plněné papriky, bramboáky apod.) V každém voze je samovar s horkou vodou a o zábavu na 7 denní cestě do Pekingu se stará čínský palubní personál. Nemělo to chybu. Z Pekingu jsem pokračoval vysokorychlostním vlakem společnosti CRH do Šanghaje. 1491km urazil za 10 hodin. Jízdenka stála 303CNY ve 2.třídě. Nenechte si ujít svezení Maglevem na šanghajské letiště Pudong. Cena zpáteční jízdenky je cca 20USD. Maglev jezdí od 7 do 22 hodin. V době od 9 do 16 jezdí rychlostí 430 km/h. Mimo tuto dobu jede "jen" 300Km/h. Z Šanghaje jsem pokračoval do Guillinu letecky. Odtud jsem jel přímým vlakem až do Dong Dangu, což je vietnamská hranice. Vlak, do kterého jsem přistoupil v Guillinu jel z Pekingu ovšem musím Vás upozornit, že v Pekingu mě neustále přesvědčovali, že žádný takový vlak nejede! Tento vlak jezdí dvakrát týdně a jen 2 vozy jsou přímé až do Vietnamu! JŘ naleznete na www.seat61.com. Komunikace v Pekingu v angličtině je obrovský problém. V Šanghaji a v jižních částech už takový problém mít nebudete.Na hranici v Dong Dangu se přestupuje a vyřizuje se imigrační dokumentace pro vstup, jejíž součástí je i povinné měření teploty ušním teploměrem. Za tento úkon zaplatíte 2000 dongů (1USD = cca 16300 VND). Je možnost platit i čínskou měnou. Na hranici je možné vyměnit dolary, ale vřele doporučuji počkat až do Hanoje kvůli výhodnějšímu kurzu! Pobyt a formality na hranici probíhají v noci od 1 do 3. hodiny ranní. Pak se pokračuje vietnamským lůžkovým vlakem do Hanoje, kam přijedete po osmé ráno. Z Hanoje do Saigonu jezdí 5 vlaků denně, 1 ob den. Tři z nich označené Jako SE1, SE3, SE5 mohu doporučit. Jsou pohodlnější. Cesta 1726 km trvá 39 - 44 hodin. Upozorňuji cestovatele, že na tomto úseku mi nebyla uznána jízdenka OSŽD. Dokonce i šéfka stanice mi to potvrdila písemně. Nutno podotknout, že mi ukázala předpisy z roku 1986! Takže jsem byl nucen si koupit jízdenku. Využil jsem spoje SE5. Horní lůžko v T4 s jízdenkou stojí 924tisíc VND (cca 80USD). Dolní lůžka jsou dražší (cca 945tisíc až 970 tisíc VND). Ceny a odkazy na příslušné tratě naleznete na výše uvedených internetových stránkách. Tak Vám všem přeji mnoho štěstí a příjemných zážitků při cestování. David Lysák - výpravčí Beroun

P.S. Připojuji pár fotek

Expres z Hanoje do Saigonu připravený k odjezdu - 670 kB;  Maglev - 564 kB.

Interier Maglevu(430 km/h) - 584 kB;  Interier vysokorychl.jedn.do Šanghaje - 603 kB

Kupé vlaku do Saigonu(1.tř.lůžko) - 626 kB;  Kupé vlaku do Vietnamu - 590 kB.

Rychlík po příjezdu do Pekingu-včas. - 584 kB.

 

 

 

Úvod Itálie Francie Španělsko Švýcarsko EU a Brusel Nizozemí Balkán Severské z.
Andorra Portugalsko Rusko V. Británie Irsko Asie Afrika Ostrovy Aero-Bus
Rakousko Sci-fi Novinky Wien Zvláštní úz. Lodní linky « Prezentace «